Wednesday, July 27, 2011

Probiotyki... droga do zdrowia.

Temat ten jest bardzo ważny, gdyż nasze zdrowie głównie zależy od kondycji naszego układu trawiennego.
Mówiąc dokładniej od... bakterii.
Mamy dobre i złe bakterie w jelitach.
Dobre bakterie zwane są - probiotykami.
Dzięki dobrym bakteriom, nasze zdrowie utrzymywane jest w dobrej formie.

Ostatnio zażywanie suplementów probiotykowych stało się 'modne'.
Czy porzebujemy zażywać probiotyki,
czy wystarczą nam naturalne, które otrzymujemy z pożywienia?
Czy wszystkie probiotyki mają takie samo działanie i czy są bezpieczne?
Wiele pytań nasuwa się w tym temacie.

Nigdy nie zażywałam probiotyków.
Mój układ trawienny od wczesnych lat był w bardzo złej kondycji.
Po zmianie sposobu odżywiania, od ponad 20-tu lat nie mam problemów z układem trawiennym.
Jednak postanowiłam wypróbować jakiś dobry probiotyk.
Wybrałam ten ze słoneczkiem...
zobacz tutaj
Starcza na miesiąc. Kupiłam go w polskiej aptece. Po skończeniu postanowiłam zakupić jeszcze jedno opakowanie, aby kontynuować probiotykoterapię. Niestety tego probiotyku już nie było w aptece. Widocznie ma powodzenie. Nie chciałam innego, i udało mi się kupić przez amazon taki sam.
Testuję więc już drugi miesiąc.
Myślę, że to za krótki okres, żeby wyciągać jakieś wnioski.

Mam jednak opór przed wszelkimi suplementami, jeśli nie ma ewidentnej potrzeby, w tym również przed zażywaniem probiotyków w pigułkach. Raczej zakończę probiotykorapię na tych 2-ch miesiącach. Nie jest to też tania terapia.

Uważam jednak, że problemy trawienne, jelitowe są dzisiaj tak powszechne, że chciałabym ten temat poznać głębiej.
Dlatego postanowiłam otworzyć nowy blog, w którym będę poruszać tematy związane z probiotykami. Głównie zależy mi na zbieraniu informacji od osób, które doświadczyły pozytywnych, negatywnych, czy neutralnych skutków zażywania probiotyków. Będzie można w dziale komentarzy podzielić się swoją wiedzą.

Wiedza wynikająca z z teorii, nawet najbardziej 'naukowej' jest wartościowa, jeśli pokrywa się w praktyce.

Bardzo zależy mi na dzieleniu się rówież doświadczeniami z probiotykami, które możemy otrzymywać z naturalnego pożywienia.
Znalazłam u naszej dobrej znajomej, kochanej przez wszystkich Ewuni taki właśnie naturalny probiotyk, który możemy sami zrobić. I tym probiotykiem zaczęłam mój skromny Probiotykowy blog  (http://natprobiotyki.blogspot.com/2011/07/blog-post.html)
 który jeszcze nie jest w pełni wykończony. Ma natomiast dobrze (takie jakie były w starej wersji) ustawione komentarze, co obecnie jest zmorą wielu blogowiczów. Mogę podpowiedzieć, jak to zrobić, jeśli ktoś ma problem z .komentarzami.

Zapraszam!
http://natprobiotyki.blogspot.com/
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com