Tuesday, March 29, 2011

Buraczkowa Kuracja Oczyszczająca

Jabłka i buraki należą do najlepszych, naturalnych środków czyszczących w królestwie owoców i warzyw.
Dzisiaj powrócę do buraka, chociaż o nim już nie jeden raz pisałam i pewno jeszcze będę pisać, bo to moje ulubione warzywo.

Burak, warzywo o pięknym kolorze czerwieni jest niemal nie do pokonania, jeśli chodzi o oczyszczanie organizmu.

Sok z buraka wspaniale wspomaga oczyszczać trakt jelitowy, wątrobę, nerki i krew. Dlatego lubię rano pić sok buraczkowy, gdyż oprócz właściwości czyszczących, sok buraczkowy poprawia krążenie krwi i wzmacnia serce.
Najczęściej poszukiwanym tematem na moim blogu jest również oczyszczanie organizmu z wykorzystaniem właściwości buraka. Nie będę pisać dzisiaj o zaletach buraka, pisałam o tym tutaj,... więcej niż trochę: Trochę o buraku ćwikłowym.

Dzisiaj parę słów o praktycznym wykorzystaniu buraka. Moje zestawy to tylko kilka  przykładów, jak ja najczęściej wykorzystuję buraki. Każdy może tworzyć wg. własnego gustu, smaku i możliwości.

Pierwsze zdjęcie pokazuje mój podstawowy, niemal codzienny zestaw, tzw. baza wyjściowa: buraczki, cytryna, czosnek. (nie zawsze dodaję czosnek)...
Jeśli mam zamiar użyć sok buraczkowy jako dodatek do słodkich koktajli, czosnku nie daję.

 Ten zestaw traktuję również jako - Buraczkową Kurację Oczyszczającą, która trwać może np. 3 dni lub wg. uznania,  tydzień lub nawet więcej. Ja soczek buraczkowy piję często, przerwy robię, gdy mi się znudzi i nie mam już ochoty na ranek buraczkowy.

Każdy jest najlepszym znawcą swego organizmu i potrafi dobrać sobie ilość i jakość soku do swoich własnych potrzeb.

 *Jeśli ktoś nie może używać czosnku, może użyć tylko buraczki i cytryny.
 *Jeśli ktoś ma ochotę wypić na jeden raz pełną szklankę soku z buraczków, co np. mnie się często  zdarza, też jest ok.
*Jeśli ktoś uzna, że dla niego taka kuracja 1 raz w tygodniu jest wystarczająca, a w następne dni tygodnia będzie serwował sobie soczek buraczkowo-cytrynowy jako dodatek do innych soków lub koktajli, to też będzie pożytecznie i smacznie.

Buraczkowy, podstawowy zestaw:

3 dość duże buraczki
2 dość duże cytryny
3 ząbki czosnku

Ten zestaw dzielę na 3 dni. Buraczkowy sok może być przechowywany w lodówce 2-3 dni. Jeżeli chcemy dodać jakis inny sok, np. jabłkowy, czy marchewkowy, dodajemy świeżo wyciśnięty.


Na jeden raz wypijam ok.1/2 takiej małej literatki.

Reszta do słoika i do lodówki.


A oto inne wersje wykorzystania soku buraczkowego, który przechowuję 2-3 dni w lodówce (bez czosnku).
Sok z dwóch dojrzałych gruszek (mogą być dojrzałe jabłka lub inne owoce) + trochę soku buraczkowego.

Zblendowane bardzo dojrzałe, pyszne mango (mogą być banany) z sokiem np. jabłkowym lub gruszkowym + trochę soku buraczkowego.

A to zupa buraczkowa na słodko: banany, sok z dojrzałych ciemnych winogron (mogą być inne owoce) + sok buraczkowy.



Na koniec pokarm dla ducha:
Rozmowa mnicha z mistrzem:

- Czy czynicie mistrzu, w ogóle jakiś wysiłek, ażeby ćwiczyć się w prawdzie?
- Tak, czynię.
- W jaki sposób się ćwiczycie?
- Kiedy jestem głodny jem; kiedy jestem zmęczony śpię.
- To właśnie czynią wszyscy; czy można o nich powiedzieć, że ćwiczą się tak samo jak wy?
- Nie.
- Dlaczego nie?
- Ponieważ kiedy jedzą, oni nie jedzą, lecz myślą o różnych innych rzeczach, w ten sposób dopuszczając do siebie zakłócenia;
kiedy śpią, oni nie śpią, lecz śnią o tysiącu i jednej rzeczy.
Oto dlaczego oni nie czynią, jak ja czynię.
***

Photo buraczki

***
Update -
polecam surówka z buraczka. Pyszna!

Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com