Sunday, September 12, 2010

Dlaczego lubię szejki?

Blender to najważnieszy sprzęt w kuchni. Nie musi być drogi, aby szejkować.
Oster 10-Speed Blender - White



Dlaczego lubię szejki?

Szejki to zmiksowane w blendrze produkty, które sami wybieramy. Zazwyczaj są to owoce, jarzyny, z dodatkiem wody, mleka, soku lub przypraw czy ziół.

Dlaczego je lubię?

*sama wybieram to co uważam, że mój organizm potrzebuje
*dobieram smaki, które lubię
*jest to jeden z najbardziej ekonomicznych sposobów odżywiania:
-nie tracę czasu na gotowanie
-nie zużywam gazu, prądu na gotowanie, jedynie parę sekund blendowania
-i najważniejsze nie pozbywam pokarmu witamin, enzymów, energii jaką mają same w sobie, a które tracą podczas gotowania
-używam tylko jeden sprzęt kuchenny - blender, który jest łatwy do umycia
*moje ciało dostaje wszystko co stworzyła Natura, aby prawidłowo funkcjonować

Dzisiaj zrobiłam szejk "sałatkowy"... pierwszy raz.


Zostało mi sporo bardzo dobrej sałatki (mn. więcej o składzie: pomidory, sałata zielona, papryczki kolorowe, cebula, ginger/imbir, zielenina, wszystko polane dresingiem na bazie soku z cytryny, czosnku, przypraw, oleju winogronowego).

Postanowiłam sałatkę zblendować, dodałam banana,(wolałabym avocado, ale nie miałam), trochę herbaty miętowej (tylko dlatego, że była gotowa pod ręką), dolałam wody do odpowiedniej gęstości i wyszła mi bardzo dobra smakowo mikstura, która może być zupą jarzynową na surowo, lub szejkiem. Nie ma znaczenia jak ją zwać, ważne, że smaczna i zdrowa.

Zdjęcie nie pokazuje jej piękna kolorów, w rzeczywistosci wygląda apetycznie, a smakowała mi lepiej niż najlepsze zupy na surowo jakie dotychczas tworzyłam. Myślę, że to zasługa krótkiego leżakowania jako sałatka, wszystkie składniki się ze sobą "zbratały". Każdą sałatkę będę wykorzystywać w ten sposób.



Ktoś może pomyśleć, po co blendować, sałatka to sałatka.

Oczywiście, można zjeść sałatkę.
Plusy szejku sałatkowego są takie:

Sałatkę nie zawsze dobrze zżujemy, czasami liście są dosyć twarde i trzeba wolno i długo żuć, w przeciwnym wypadku powstają wzdęcia, pokarm dłużej musi się trawić. Dla ludzi starszych, czy mających problemy z zębami szejk jest to duży komfort. Podobnie jest z dziećmi.

Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com