Wednesday, May 28, 2014

Brain Freeze - lodowy ból głowy?


Co to jest zamrożony mózg?
Ostatnio moja amerykańska koleżanka zapytała mnie, czy miałam kiedykolwiek - Brain Freeze?
Brain freeze? - nie wiem co to jest. Domyśliłam się, że mowa jest o zamrożonym mózgu, ale o co chodzi nie wiedziałam.

Koleżanka wytłumaczyła mi, że to bardzo nieprzyjemna i bardzo bolesna przypadłość, której można nabawić się podczas jedzenia lodów.
Nigdy tego nie doświadczyłam, być może dlatego, że nie przepadam za lodami, prawie nigdy ich nie kupuję, a jeśli już mi się przydaży jeść coś zmrożonego, jem długo, wolno, w zasadzie, gdy już się lody rozpuszczają.
Ogólnie nie lubię niczego zimnego spożywać.
Spożywanie bardzo zimnych czy zamrożonych pokarmów nie jest korzystne. Panuje moda na picie zimnych napoi, zmrożonych kostkami lodu, zwłaszcza latem. Nie jest to jednak najlepszy pomysł, gdyż zimny napój, szejk czy lody po dotarciu do żołądka musi odczekać aż ogrzeje się do temperatury ciała zanim przejdzie do jelita cienkiego. Proces trawienia takich pokarmów więc automatycznie trwa dłużej, przy tym stanowi szok dla organizmu.

 Koleżanka miała już kilka razy brain freeze, twierdzi, że to okropny ból głowy, trudny do wytrzymania, na szczęście nie trwa długo. Podobno boli okropnie głowa, szyja i cała przednia część twarzy. Ból pojawia się po około 10 sekundach i trwa około 20 sekund - do pół minuty.


Aby ból szybko złagodzić należy językiem nacisnąć na podniebienie, aby je szybko ogrzać lub popijać powoli płyn o ciepłej temperaturze.

Nie każdemu taki ból się zdarza, być może wolno jedzą lody. Bywa również, że u niektórych osób ból trwa znacznie dłużej.

"Brain freeze", inaczej zwany "zamarzający mózg" lub "Ice cream headaches" (lodowy ból głowy" zdarza się gdy zjemy szybko zimne lody lub wypijemy szybko zimny napój, wówczas podniebienie nagle zbytnio ochłodzimy i następuje gwałtowny skurcz i obrzęk naczyń krwionośnych.

Warto wiedzieć, że konsumowanie zimnych napojów i produktów spożywczych takich jak lody, może wywołać tak nieprzyjemne reakcje i jak sobie szybko w takim przypadku pomóc. Zwłaszcza osoby, które często doświadczają mogrenowych bólów głowy, mają problemy z zatokami maja zwiększone ryzyko doświadczenia takich nieprzyjemnych reakcji.

Jeśli już musimy jeść lody, jedzmy je wolno.


 
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com