Friday, February 14, 2014

Happy Valentine’s Day! I love you - w 100 językach.


I love you - kocham Cię - w 100 językach.



Dla tych którzy lubią uczyć się różnych języków lub chcą gimnastykować mózg polecam Memrise:
http://www.memrise.com/

Stronę tą najbardziej polecam:
1. Osobom zaczynającym naukę nowego języka, żeby się z nim trochę "oswoić". Ja oswajam się z językiem chińskim. W następnej kolejności wybiorę japoński.
2. Osobom średnio-zaawansowanym w jakimś języku, żeby w łatwy i przyjemny sposób utrwalać i poszerzać zasób swojego słownictwa. Ja szlifuję angielski.
3. Osobom, które chcą utrzymać sprawny mózg do końca swego życia. Świetna i pożyteczna gimnastyka dla mózgu. Wiek nie ma znaczenia.

Komentarz jednego z użytkowników Memrise:
Znam tę stronę od bardzo dawna, już chyba od roku. Na początku używałam jej do nauki japońskich znaków, hiragany i katakany, i świetnie się do tego sprawdziła, bo dzięki tym obrazkom bardzo szybko udało mi się wszystko zapamiętać. Później używałam jej do innych języków, do nauki słówek i rzeczywiście nagrania bardzo się przydają, zapamiętuje się wtedy o wiele szybciej, szczególnie jeśli się powtarza te słowa.
Przez to, że kursy tworzą użytkownicy, można znaleźć wiele podobnych kursów i wybrać najlepszy. Kursów stworzonych przez Polaków jest mniej, więc czasem trzeba poszukać takich np. po angielsku (np. przy mniej popularnych językach). Oprócz nauki języków są też kursy na inne tematy, np. państwa i ich stolice, malarze i obrazy.
Minusem jest na przykład to, że czasami kiedy wpisuje się synonim jakiegoś słowa, to odpowiedź ta jest niepoprawna, bo podczas tworzenia kursu, ktoś nie wpisał tego synonimu jako dozwoloną odpowiedź.
Rzadko widziałam jakieś błędy, a jak są, to można je zgłosić na forum.
Polecam, bo mi naprawdę bardzo ta strona pomogła przy nauce nowego języka.

Mnie również pomogła nauka chińskiego. W restauracji chińskiej potrafię rozpoznać znaczenie wielu znaków, które kiedyś były bardzo tajemnicze i wyglądały na bardzo trudne.

Na przykład:

- znaczy sos

 
 
“I love you” in 100 languages
A takim artystycznym znakiem pisze się 'makaron':
 
面 - chiński
noodles - j. ang.

Memrise:
http://www.memrise.com/home/

Happy Valentine’s Day!
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com