Monday, October 24, 2011

Jesień w kolorze marchewki... mleko marchewkowo-migdałowe i coś na deser.

 
Marchew, jako roślina astralna kumuluje energię światła słonecznego i promieni kosmicznych, co sprawia, że korzeń odznacza się dużą siłą witalną. Zachodzące w marchwi procesy przemiany kwantów energii świetlnej, krzemu i innych substancji działają stymulująco, szczególnie u dzieci, na ośrodkowy układ nerwowy i mają korzystny wpływ na przemianę materii (tworzenie tkanki kostnej, pobudzanie wzrostu).

WŁAŚCIWOŚCI LECZNICZE

Korzeń marchwi: działa wzmacniająco, ma właściwości remineralizujące, przeciwanemiczne, działa przeciwcukrzycowo, pobudza naturalne siły obronne, jest czynnikiem wzrostu, reguluje czynności jelit i działa przeciwbiegunkowo, przeczyszczająco, przeciwgnilnie, gojąco na jelita i przewód pokarmowy, oczyszcza krew, rozpuszcza żółć, sprzyja wydzielaniu mleka u karmiących matek, goi rany, działa wykrztuśnie, moczopędnie, usuwa robaki, uwalnia z głębi skóry zrakowaciałe komórki i tkanki.
Nasiona: działają rozkurczowo.

WSKAZANIA LECZNICZE

Na użytek wewnętrzny
Astenia (osłabienie ogólne), anemia, biegunka u dzieci, blednica, zaburzenia przemiany materii (trawienne), dermatozy, białaczka, demineralizacja, dolegliwości płucne (gruźlica, bronchit chroniczny, astma), artretyzm, reumatyzm, hemoroidy, infekcje jelit, krzywica, krwawienia żołądkowo-jelitowe, łuszczyca, niedomogi wątrobowo-żółciowe, niedobór mleka u karmiących matek, nadciśnienie tętnicze, niedokrwistość, obniżona ostrość widzenia, miażdżyca, pasożyty jelitowe, pęcherzyca.
Profilaktycznie: choroby zakaźne i zwyrodnieniowe, a także zmarszczki, skrofuloza, wrzód żołądka i dwunastnicy, stany nerwicowe, zapalenie jelita cienkiego i okrężnicy, oczyszczanie krwi zatrutej toksynami, regulacja krwawienia miesięcznego, zaparcia, żółtaczka, stwardnienie rozsiane, cukrzyca.
(Informacje z książki Jadwigi Górnickiej - Apteka Natury).

Dzisiaj polecam sok marchewkowy z dodatkiem mleka migdałowego, czyli Mleko Marchewkowo-Migdałowe (MMM).  Pyszny i wzbogacony o właściwości odżywcze migdałów sok, stanowi doskonały posiłek nie tylko dla dzieci.
Jak zrobić MMM - tym razem demonstruje żona Jay Kordich (patrz poprzedni post) - Linda Kordich
na specjalnym sokowniku. Na nim można wykonać od razu mleko marchewkowo-migdałowe:



Ja nie mam takiego sprzętu, zrobiłam osobno mleko migdałowe i osobno sok marchewkowy, a później połączyłam ok. 1/3 mleka i 2/3 soku marchewkowego, może być odwrotnie, wg. gustu i smaku.


Jak zrobić mleko migdałowe przy użyciu zwykłego blendera można zobaczyć tutaj:
mleka roslinne

Ja tym razem robiąc mleko, dodałam parę namoczonych daktyli (dla słodkości) i razem z wodą z daktyli miksowałam namoczone wcześniej migdały. Marchew też miałam słodką.


W kuchni nic nie powinno się marnować. Pozostałą po wyciśnięciu soku pulpę marchewkową oraz wyciśniętą, właściwie odcedzoną z migdałów i daktyli pulpę wykorzystałam do zrobienia deseru - coś w rodzaju  "Jesienna Chałwa Marchewkowa".
Zrobiłam skromny, ale dobry deser. Pomysł zaczerpnęłam z indyjskiegpo przepisu na marchewkową chałwę. Można zobaczyć tutaj:
Carrot Halwa

W kucharzeniu raczej nie gustuję i nie idzie mi to najlepiej, ale najważniejsze, że smak i aromat mi wyszedł całkiem, całkiem, ...lekki, smaczny i w stylu vegańskim.
Jestem pewna, że utalentowane i kochające się w artystycznym tworzeniu smakołyków osoby, wyczarują z marchewkowej pulpy (lub z marchewki) cudeńka .

Tak wygląda mój deser z pulpy. Zdjęcie u góry - to samo, tylko kształt inny. Naprawdę dobre, bez chwalenia się.


Przepis:
(Najlepiej jest próbować i dosmaczać wg. własnego gustu)

-2 kubki marchewki utartej lub pulpy pozostałej po soku z marchewki - jeśli pulpa jest zbyt sucha dodajemy trochę wyciśniętego soku lub utartej marchewki (to zależy jak dokładnie nasz sokownik pracuje)
-1 kubek mleka migdałowego
- pół kubka mleka zagęszczonego (wcześniej odlałam mleko ze zmiksowanych z małą ilością wody migdałów i daktyli (bez przecedzania) - po odlaniu ok. pół kubka tego gęstego mleka, dodałam do reszty wody do odpowiedniej gęstości mleka)
- pół kubka masła kokosowego - gęsty olej kokosowy ( może być masło roślinne)
- słodzimy do odpowiadającego nam smaku (cukier, miód lub syrop agawe)
- 1 łyżka kardamonu,
- można dodać rodzynki
- orzechy posiekane do dekoracji

Sposób wykonania:

1. rozgrzać patelnię, rozgrzać masło kokosowe i dodać pulpę marchewkową + trochę soku z marchwi, jeśli trzeba. Przesmażyć chwilę do uzyskania aromatu.
2. dodać oba mleka i gotować chwilę, aż mleko się wchłonie.
3. dodać cukier, rodzynki i kardamon (ja nie miałam - dodałam imbir zmieszany z cynamonem - 1 łyżeczkę), dalej gotować chwilę, aż wytworzy się jednolita masa.
4. ozdobić wg. uznania.

O zaletach marchewki i sposobach jej wykorzystania, można książkę napisać... to długi temat.

Jesień w kolorze marchewki jeszcze się nie skończyła....
-------
Link: Kuracje marchwiowe
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com