Tuesday, October 30, 2018

Koń - przyjaźń, zaufanie, wdzięczność, harmonia, wolność...


Droga Konia

Moje spotkanie z koniem rozpoczęło się, gdy zamieszkiwałam u dziadków na wsi. Mieszkałam tam do 3-ciego roku życia, a później sporadycznie, od czau do czasu np. w czasie wakacji. Dziadek uwielbiał konie i pieski, a one wiernie mu zawsze towarzyszyły...aż do końca.
Pamiętam tego pięknego konia, który był ogólnie mówiąc nie dla każdego dostępny. Dziadek miał do niego prawo i dostęp bez obawy, że koń zrobi mu krzywdę - raczej wyciągnie dziadka z opresji.
Dziadek nigdy nie bił konia, traktował go jak najlepszego przyjaciela, rozmawiał z nim o wszystkim. Gdy zdarzały się dziadkowi wpadki, np. jarmarczne wypady do miasta z produktami rolnymi do sprzedaży, dziadek spotykał tam swoich kolegów rolników lub poznawał nowych. Nie obywało się bez alkoholowych toastów. Dzięki wiernemu konikowi, dziadek zawsze trafiał do domu zdrowy i cały , nie ważne, czy był trzeźwy, czy była późna noc, czy zima, czy ulewa. Dziadek smacznie zasypiał, a konik zawoził go pod bramę domu. Dodam, że drogi w tamtym czasie były wyboiste, nie było asfaltu. Zawsze podziwiałam mądrość tego konia i niezwykłą ich przyjaźń. Mimo, że minęły już dekady lat, w mojej pamięci ten obraz jest zawsze świeży.

 *****
Kilka razy wspominałam o mojej ulubionej, niezwykłej książce Grzesia Kaźmierczaka "Zwierzęta prawdziwi przewodnicy człowieka".  Bardzo trafne określenie w tytule 'zwierzęta prawdziwi przewodnicy człowieka' Takim prawdziwym przewodnikiem człowieka był wspomniany koń mojego dziadka.
Grzesiu pisze również o koniu:
Koń - przyjaźń, zaufanie, wdzięczność, harmonia, wolność. 

"To towarzysz w ludzkiej wędrówce, który nie opuszczał was w chwilach ciężkich, pomagał dźwigać ciężary, budować domy, orać pole i przewozić was w bezkresach stepów, pustyń i leśnych bezdroży... Człowiek pokochał konie, które towarzyszyły mu w chwilach szczęścia, pracy, życia oraz w chwilach, kiedy człowiek oszalał w amoku walki, w którą dał się wpędzić. Jeździec człowiek i zwierzę Koń stali się nierozłączni, stali się jak jedna istota. Ich duch przeniknął się na tysiące lat doświadczeń, w których byli ze sobą, tak na dobre, jak i na te trudne dni gehenny. Koń podpowiadał człowiekowi, jaką ma wybrać drogę w połączeniu swych duchów przyjaźnią. Człowiek chciał jednak walczyć. Rozpoczął zabijać swoich braci...
Koń pozostał samotny, smutny, zawiedziony. Oddany został na rzeź, gdy stał się niepotrzebny...
Moce konia przynoszą ukojenie, spokój, ufność o byt, a kiedy moce te przenikają we śnie, przynoszą przyspieszenie. Czasem zobaczysz skrzydła, bo koń naprawdę jest skrzydlatą istotą."...

więcej tutaj: http://prawdaserca.pl/
i książka: "Zwierzęta Prawdziwi przewodnicy człowieka"

*****

Świadomość poprzez jedzenie - Dominika Radwańska, następna wielka miłośniczka koni.

"Droga Konia" - to piękny i najważniejszy film dokumentalny o koniach i ludzkiej świadomości (polskie napisy), który proponuje Dominika Radwańska na swej stronie..
Przyznam, że film jest świetny, oglądnęłam go ze wzruszeniem i jeszcze nie jeden raz do niego powrócę.
Dziękuję Dominice, że umieściła ten przepiękny film!

Dominika i konie: Link

Droga Konia

Gdyby był problem z wejściem na stronę Dominiki proponuję zobaczyć na YouTube:

Film dokumentalny: https://youtu.be/acDq9upvpO4

Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com