Friday, October 5, 2012

Surowe smakołyki na weekend


Wreszcie od dzisiaj mam polskie trzcionki i sprawny komputer. Z tej okazji mam na dzisiaj same smakołyki. Zdrowe, surowe, smaczne i apetycznie się prezentują.

Lazania jest od Pepsi. Gdzie taką piękność serwują dla Pepsi i krok po kroku jak ją przygotować jest tutaj:
 http://pepsieliot.wordpress.com/2012/10/04/lazania/



Na słodko jest pyszna surowa szarlotka.
Szarlotkę zrobiłam wg. przepisu surowego szefa:
http://surowyszef.blogspot.com/2012/09/surowa-szarlotka.html

 Trochę zmodyfikowałam. Jest pyszna i łatwa do zrobienia.



Na spód:

 namoczone w wodzie przez noc kilka filiżanek orzechów włoskich
(ja użyłam orzechy nerkowca, takie miałam)
 oraz   namoczone przez kilka godzin suszone daktyle,
troche wanilii. 

Orzechy i daktyle zmiksować w robocie kuchennym. Otrzymaną masą wyłożyć spód klasycznej foremki do pieczenia ciast.

Na wierzch:
5 dużych jabłek obrać,
2 z nich pokroić w małą kostkę, a 3 zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

W mikserze zmiksować kilka śliwek z kilkoma namoczonymi w wodzie, suszonymi daktylami.
Wymieszać ze sobą jabłka i puree śliwkowe, dodać szczyptę cynamonu.
Ja dodałam 1 łyżeczke zmielonej babki płesznika (dla zagęszczenia).
 Nasiona babki płesznika są super na likwidowanie zaparć:
http://zaparcia.org/ziola-na-zaparcia-babka-plesznik/

Otrzymaną masę wyłożyć na spód.

Ja posypałam wierzch zmielonymi w młynku do kawy wiórkami kokosowymi
(słodkimi)

 Szarlotkę zostawić w temperaturze pokojowej, aby się przegryzła.

 
 Moja szarlotka leżakowala w lodówce i bardziej mi smakowala na drugi dzień. Na trzeci nie wiem, gdyż jej już zabrakło.

Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com