Saturday, September 3, 2011

Jedzenie i emocje....

Co to jest głód?
Kiedy tak naprawdę jesteśmy głodni?
Kiedy czujemy głód?

Prawdopodobnie odpowiedzi na te pytania wyglądają mniej więcej tak:
gdy zaczyna boleć mnie głowa
burczy mi w brzuchu
boli mnie brzuch
czuję osłabienie
nie mogę zasnąć
kiedy widzę i czuję zapach pizzy
gdy widzę apetyczną reklamę jakieś potrawy
gdy jest pora śniadania, obiadu, czy kolacji
gdy jest mi zimno
gdy jest mi smutno
itp, itd...

Te i wiele innych podobnych symptomów zwykliśmy uważać za objaw głodu.
Żaden z tych symptomów nie świadczy o tym, że jesteśmy głodni. Przyzwyczailiśmy się do tego przez 20-30-40 i więcej lat, ale to nie są symptomy głodu. To nie jest głód. To są symptomy choroby.

Prosty, bezpieczny TEST możemy wykonać sami:
powstrzymać się od jedzenia na ok. 6 godzin,
kto potrafi to na 1 dzień, a nawet więcej.

Jeśli po upływie tego czasu doświadczymy któryś z tych symptomów, to znaczy, że coś nie jest w porządku z naszym organizmem.

Jednym z problemów, na który może najmniej zwracamy uwagę są - emocje.
Gdy nudzimy się, jest nam smutno, czujemy się niekochani, w pracy niedocenieni
wówczas szukamy czegoś, co by nam poprawiło ten smętny nastrój.
I wtedy tup, tup, tup ... w kierunku lodówki. Otwieramy, zamykamy, znów otwieramy....patrzymy .. co by tu podjeść.
To nasze emocje....


O 'zajadaniu emocji' pisze pięknie i ciekawie frutarianka Alani -
Jedzenie i emocje

Alani podkreśla ważność emocji szczególnie w przypadku zmiany diety na wegańską, witariańską i frutariańską.
...Niestety mało się mówi o emocjonalnych aspektach jedzenia podczas zmiany diety.
Ludzie zazwyczaj skupiają się na swojej wadze, na liczeniu kalorii, tworzeniu jadłospisów i zastanowianiu się czy nie będą mieć żadnych niedoborów. Temat emocji jest bardzo często pomijany. Sama bardzo długo nie wiedziałam, że jedzenie jest tak bardzo związane z naszymi emocjami...
...  Czasami gdy w naszym życiu pojawiają się problemy i stres wolimy by nasz umysł skupił się na czymś innym. Na tym właśnie polega tak zwane zajadanie emocji...
To wcale nie znaczy, że nasz stres został rozładowany - został po prostu zepchnięty na dalszy plan...

Bardzo polecam zapoznać sie z całym artykułem. Znajdziemy tam również wskazówki jak sobie poradzić z problemem 'zajadania emocji':
Jedzenie i emocje

Blog Alani:
http://frutarianka.blogspot.com/

------------
O głodzie jeszcze będzie....
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com