Tuesday, July 29, 2008

Substytuty jajek

Pieczenie czy gotowanie bez jajek nie jest wcale trudną rzeczą.
/ można też skorzystać z gotowych przepisów Vege i wybrać co nam najbardziej odpowiada/

Zrozumienie dlaczego np. do pieczenia używamy jajek pozwala nam na właściwy dobór odpowiednich substytutów.

Jajka w gotowaniu i pieczeniu używamy głównie z dwóch powodów:
jako wiązadło/lep / pomagające zlepić, skleić wszystkie składniki
oraz
jako tzw. zaczyn, który powoduje, że ciasto rośnie w czasie pieczenia.

Jeśli to bierzemy pod uwagę, nasze potrawy nic nie stracą na smaku i wyglądzie a będą zdrowsze i odpowiednie szczególnie dla osób, które nie tolerują jajek.

Kilka innych substytutów jajek:
/zastepuje 1 jajko/

1 łyżka mąki sojowej i 1 łyżka wody
2 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1/4 szklanki miekkiego tofu zmiksować z płynnymi składnikami
2 łyżki ugotowanych, zmiksowanych ziemniaków
2 łyżki zmiksowanego avokado
2 łyżki nasączonej bułki tartej

Osobiście nie jestem zainteresowana pieczeniem, nie mam takiej potrzeby, ale wiem, że wiele osób nie wyobraża sobie choćby weekendu bez słodkich przysmaków.
Przytoczone przykłady nie sprawdziłam osobiście, ...
usłyszałam... i zapisałam.

Natomiast uwielbiam jajecznicę z tofu.
Tu można znaleźć ciekawe propozycje:
Vege Dzieciak

Lubię też tutaj zagladać:
Ciekawe Sniadanie

Bez jajek
Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com