Monday, July 17, 2017

Samopoznanie i uświadomienie sobie emocjonalnych i duchowych przyczyn choroby - sposobem na wyzdrowienie


Dlaczego chorujemy.
Psychosomatyka

Co to jest Psychosomatyka... psyche (dusza/psychika), soma (ciało).
Dzisiaj nie jest tajemnicą, że choroby ciała, to symptomy, znaki, za pomocą których Dusza sygnalizuje o swoim istnieniu. ... puk, puk... to Ja Twoja Dusza... kocham Cię... jestem tutaj ...


"Ciało ludzkie ma samo z siebie wielką inteligencję i wystarczy go słuchać. To poprzez nie otwieracie własne serce, które jest jego częścią oraz brama do wcieleń, które możecie odnaleźć w swojej duszy. Choroba jest wielkim darem dla każdego, kto jej doświadcza. Jest ratunkiem rzucanym Wam, abyście uświadomili sobie swoją boskość, doskonałość i dar samouzdrowienia" - Grzegorz Kaźmierczak "Mowa Ciała" - Psychosomatyka

Kiedy choruje dusza, choruje również ciało.
Mówi się: W zdrowym ciele zdrowy duch.
Wiemy już, że jest odwrotnie: zdrowy duch - zdrowe ciało.
Choroby ciała to w istocie choroby duszy.

Chorobami psychosomatycznymi określa się w medycynie takie schorzenia, których powstaniu główną rolę odgrywają czynniki psychiczne, np. silny stres.
Psyche i Soma - opisują nas całościowo!



Dwaj niemieccy terapeuci - Thorwald Dethlefsen i Rudiger Dahlke:  The Healing Power od Illness
- uważają, że w istocie chory nie jest niewinną ofiarą, lecz nieświadomym sprawcą swojej choroby.
W takim ujęciu na pierwszy plan wysuwa się metafizyczny aspekt "bycia chorym". Symptomy widziane od tej strony, okazują się cielesnymi formami wyrazu konfliktów psychicznych, a poprzez swą symbolikę wskazują każdorazowo problem pacjenta.

Choroba może stać się szansą do samopoznania, a samopoznanie i uświadomienie sobie emocjonalnych i duchowych przyczyn choroby - sposobem na wyzdrowienie. Gdy psychika człowieka popada w stan równowagi, staje się to widoczne i odczuwalne w jego ciele jako symptom. Stąd błędne jest stwierdzenie, że ciało jest chore - chory może być jedynie człowiek. Tak jak ciało fizyczne nie może żyć bez duszy, tak też bez niej nie może "chorować".

Książkę Grzesia Kaźmierczyka oraz opinie czytelników mamy tutaj:
http://prawdaserca.pl/prawda-serca/

Z komentarzy czytelników wynika, że przesłanie książki trafia do wielu osób w potrzeby serca.
Pozwolę sobie przytoczyć jeden wybrany na 'chybił trafił' komentarz:

Wibracje książki „PRAWDA SERCA Elementarz Nowej Ziemi” są niesamowite, bardzo silne i głębokie.
Książkę czytałem, a raczej odczuwałem w swoim sercu niespiesznie przez kilka dni. Wszedłem łatwo w przestrzeń własnego serca i znalazłem tam CISZĘ i SPOKÓJ.
Znalazłem się w cudownym boskim stanie, nie spiesząc się do podjęcia czynności koniecznych do funkcjonowania na planie fizycznym. A było do czego wracać :)
Wibracja książki naprowadziła mnie na sprawy, które jak myślałem, mam już przepracowane. Poruszyłem energię, z głębi mojej istoty zaczęły wydobywać się pokłady zastałych energii, czekających dotąd na uzdrowienie. Jestem szczęśliwy i z radością witam się z nimi, pozwalam im odejść, uwalniam przez to siebie. Tak, ta książka jest dla tych, którzy PRAWDZIWIE i ŚWIADOMIE wybrali być sobą, wybrali powrót do SIEBIE. Jest pomocą, a czy skorzystamy z tego, to od nas, samych zależy. Dziękuję za Dar tej książki.
Piotrek

Dlaczego chorujemy - interesujący wykład Grzegorza




KLUCZE DO MAPY CIAŁA – dodatek z książki „PRAWDA SERCA Elementarz Nowej Ziemi”

PYTANIA OGÓLNE:
- Co dany symptom mi uniemożliwia?
- Do czego choroba mnie zmusza?
- Czego sobie nie uświadamiam?

Wybrałam kilka tzw. chorób z Mapy Ciała, pod linkiem do strony można znaleźć niemal wszystkie nazwy chorób i ich psychiczne symptomy.

CZKAWKA (pijacka)
• Co mam pilnie przerwać, a czego nie zauważam?
• Co mam przestać robić, co nie jest korzystne dla mnie?
• Skąd bierze się u mnie nadpobudliwość i czego mam już dość?

ARTRETYZM
• Dlaczego jestem wobec siebie tak twardy?
• Dlaczego zamykam się, zastygam?
• Dlaczego tłumię złość i agresję?
• Czy nauczę się prosić i brać, zamiast tylko dawać?
• Dlaczego tłumię własne uczucia?
• Co powoduje moje usztywnienie duchowo umysłowe?
• Czego pragnę, a co przeszkadza mi w życiu?
• Dlaczego mam chorobliwe ambicje?
• Dlaczego okradam się ze swojej wolności?
• Komu ofiarowałem moje cierpienie?
• Co wzywa mnie do życia w miłości bez ograniczenia siebie samego?

KARK – problemy
• Wobec jakich aspektów życia mam dużo uporu i zawziętości?
• Czy dolegliwość utrudnia mi mówienie „tak”?
• Czy dolegliwość pokazuje, że nie umiem powiedzieć „nie”?
• W jakich aspektach w życiu wykazuję sztywność?
• Czy znajduję w sobie dostatek tolerancji i cierpliwości?
• Jaką sztywność moich poglądów pokazuje mi mój kark?

CUKRZYCA
• Dlaczego chcę wszystko kontrolować?
• Dlaczego poszukuję miłości i czułości, zamiast dać ją sobie?
• Czy mogę sam sobie dać słodycz życia?
• Dlaczego szukam potwierdzenia siebie i chcę wszystko zrobić sam?
• Czy kocham życie, które mam i siebie takim, jakim jestem?
• Komu chcę osłodzić życie, zamiast najpierw dać słodycz sobie?
• Jakie wzorce miłości są we mnie, jakie chcę powielać?
• Jak długo będę jeszcze szukał miłości poza swoim sercem?
• Czy przyjmujesz wezwanie do okazania miłości i słodyczy sobie?
• Jakie smutki pielęgnuję zamiast w pełni cieszyć się życiem?

KOŚCI – problemy
• Dlaczego szukam uzależniania się od innych?
• Czy bardzo szukam sobie autorytetów i bycie autorytetem?
• Dlaczego czuję się bezwartościowy i szukam wsparcia?
• Dlaczego nie mam zaufania do życia, do wszechświata?
• Czy potrafię uwierzyć w siebie i poczuć się silniejszy?

KRĘGOSŁUP – ogólnie
• Co powoduje moje ogromne przeciążenie?
• Czy mogę dostrzec złość i silne poczucie winy, że nie mogę sprostać problemom?
• Dlaczego tak dużo biorę na siebie?
• Do czego zmusza mnie moja dolegliwość?
• Czy mogę zamiast się obciążać, dostrzec własne kompleksy?
• Jakich starych prawd chcę nadal się trzymać?
• Czego już nie chcę dłużej znosić?
• Od jakich ciężarów mogę rozpocząć uwalnianie duszy, aby uwolnić się od bólu?
• Jaką nieszczerą postawę duchową pokazuje mi moja dolegliwość?
• Jaką prawdę ujawnia moja wykrzywiona postawa?
• W wobec jakich doświadczeń byłem mało elastyczny?
• Co pokazuje mi skrzywione ciało?
• Jakich lekcji życia nie akceptuję?

PEDANTYZM
• Czy mam poczucie niepewności?
• Dlaczego tak zależy mi na zdaniu innych?
• Dlaczego tak bardzo szukam uznania i akceptacji u innych?
• Czy mogę zacząć uporządkowywanie od swego świata wewnętrznego?
• Dlaczego zamiast uporządkować moje wnętrze, chcę porządkować cały świat?

Źródło: Psychosomatyka - Prawda Serca

Related Posts with Thumbnails

Moje motto:

"Nie rób tego, co ja chcę, abyś robił. Rób, to co TY chcesz robić. Podążaj za swoimi marzeniami".

Do poczytania...


Dobra nowina... patrz: Gazeta Wyborcza


***
oglądania i posłuchania

O Animalpastor:

Map IP Address
Powered byIP2Location.com